wtorek, 19 marca 2013

Błędy w oznakowaniu dróg w Polsce - Autostrada A2 (część 1)

Błędy w oznakowaniu naszych dróg to jest coś co mnie strasznie denerwuje. Najgorzej wyglądają takie na nowych drogach. Wynika z tego że nikt tego nie kontroluje i nie sprawdza. Oto przykłady z autostrady A2 Łódź - Warszawa. Odcinek na którego budowę patrzyli wszyscy zainteresowani nie ustrzegł się błędów w oznakowaniu. Najbardziej to widać na tablicy E14 czyli tablicy szlaku drogowego za węzłem Skierniewice. Oto historia choroby. Nie wiadomo dlaczego cały ten odcinek w znakach E14 udało się zrobić prawidłowo oprócz tej jednej tablicy:

1 - Znak E14 za węzłem Łowicz


2 - Znak E14 za węzłem Skierniewice



3 - Znak E14 za węzłem Żyrardów (Wiskitki)



4 - Znak E14 za węzłem Grodzisk Mazowiecki



5 - Znak E14 za węzłem Pruszków


Jak widać 4 tablice mają po 3 miasta a tablica za węzłem Skierniewice tylko 2. Dodatkowo tablica ta ma niepotrzebny znaczek autostrady oraz zamiast Terespola jako ostatnia miejscowość podane są Kukuryki (gdzie nie wiadomo kiedykolwiek i czy wogóle dojdzie A2)

2 komentarze:

  1. Rzeczywiście nie wygląda to najlepiej. Ktoś się rąbnął i źle oznaczył, najwyraźniej nie zdając sobie sprawy z popełnionego błędu. A przecież zasady związane z oznakowaniami po coś są i najlepiej byłoby się w tym temacie doedukować czytając chociażby taki artykuł http://poradnikowy.net/budowa-przy-drodze-oznakowanie-tymczasowe-drogi-lub-reorganizacja-ruchu-gdzie-szukac-pomocy/ a także wiele innych, a przede wszystkim czytać przepisy, a także odrobinę myśleć. Może gdyby te znaki stawiała odpowiednia firma, to problemu by nie było.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest sztuką tylko wylać asfalt i zrobić podstawę, gotowa droga to właśnie te konieczne prawidłowe oznaczenia i inne elementy drogowe https://powerrubber.com/kat/elementy-drogowe/ . Takie progi zwalniające, słupki drogowe, lustra czy elementy odblaskowe pozwalają zachować na drodze pełne bezpieczeństwo.

    OdpowiedzUsuń