wtorek, 26 lutego 2013

Autostrada A1 Toruń - Gdańsk


Autostrada ta została wybudowana w latach 2005 - 2011. Długość tej drogi to ~ 150,6 km. Jest to najdłuższa autostrada w Polsce wybudowana przez jedną firmę (Skanska). Po autostradzie jedzie się z wielkim spokojem. można wręcz odpocząć jak się nią jedzie. Poza okresem wakacyjnym na tym odcinku nie ma zbyt wielkiego ruchu. Czasami spotyka się nawet pustki co np w przypadku A2 czy A4 jest nie do pomyślenia. Na autostradzie jest wg mnie zbyt mało stacji benzynowych. Na 150 km są tylko 2 stacje po każdej stornie. Jest to zdecydowanie za mało. Nie ma natomiast w ogóle MOPów kat III czyli z motelem.
Na tym odcinku występują następujące węzły drogowe:
- Toruń Południe (A1/S10/DK91)
- Toruń Wschód (Lubicz) - (A1/DK10/DK80)
- Toruń Północ (A1/DK15)
- Lisewo (A1/DW548)
- Grudziądz (A1/Droga lokalna)
- Nowe Marzy (A1/DK91) - w przyszłości S5
- Warlubie (A1/DW214)
- Kopytkowo (A1/DW231)
- Pelplin (A1/DW229)
- Swarożyn (A1/DK22)
- Stanisławie (A1/DW224)
- Rusocin (A1/S6/DK91/DW226)

Moje wrażenie i ocena tego odcinka drogi (skala 1-5 (5max) Są to moje wrażenia z jazdy tą drogą.  Film został nagrany w styczniu 2012 roku.

Ocena drogi:

- Komfort jazdy - Ocena - 5
- równość nawierzchni - 4,5
- dostępność do drogi (liczba węzłów) - 4
- liczba miejsc obsługi podróżnych (MOP I) - parking zwykły - 4,5
- liczba miejsc obsługi podróżnych (MOP II i III ) stacje benzynowe i motele - 3
- koszt przejazdu - 2

Ocena całkowita - 4,00



4 komentarze:

  1. A konkretnie koszt przejazdu na powiedzmy dzień dzisiejszy to..?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również dość często jeżdżę po naszym kraju moim samochodem i wiem teraz, że czasami różne sytuacje na drodze mogą się wydarzyć. Zdecydowanie zachęcam każdego aby mieć przy sobie kontakt do pomocy drogowej https://holowanie.i-poznan.pl/ ponieważ w takich sytuacjach ona może okazać się bardzo pomocna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej takie rzeczy są bardzo ważne i ja również jestem zdania, że fajnie jest wiedzieć co zrobić ze starym autem. W każdym razie dobrze jest skorzystać z usług https://kasacja.stalowa-wola.pl/ i moim zdaniem to będzie najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy moje auto niespodziewanie zepsuło się w drodze na ważne spotkanie, moją jedyną deską ratunku okazał się serwis https://jarex24.pl/. Ich szybka reakcja i profesjonalizm uratowały dzień. W ciągu zaledwie kilku minut od mojego telefonu, pomoc drogowa była już w drodze. Mechanik był wyjątkowo kompetentny i szybko zdiagnozował problem, co pozwoliło mi kontynuować podróż z minimalnym opóźnieniem. Jestem bardzo wdzięczny za tak efektywną i przyjazną obsługę.

    OdpowiedzUsuń