czwartek, 21 lutego 2013

Droga Krajowa nr 50 Grójec - Góra Kalwaria - Mińsk Mazowiecki (A2)

Droga zwaną obwodnicą Warszawy. Bez braku obwodnic kilku miast i miasteczek (Góra Kalwaria, Kołbiel,  
Łochów) droga ta na pewno nie spełnia swoich zadań do końca. Ruch na drodze jest ogromny. Nie ma chyba dnia żeby nie dochodziło do wypadków.




5 komentarzy:

  1. W Górze Kalwarii mamy rondo na skrzyżowaniu z DK 79 - w godzinach szczytu obie drogi blokują się a kilometrowy korek można uznać za niewielki

    OdpowiedzUsuń
  2. W KPZK 2030 jest południowa obwodnica Warszawy jako autostrada... Największy problem jest właśnie w pobliżu Góry Kalwarii - po wschodniej stronie Wisły są obszary chronione - Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Ich ominięcie mogłoby oznaczać wypchnięcie autostrady aż pod Warkę. A wtedy cenne gleby sadownicze są zagrożone... Chyba nieco na południe od GK powinien być most autostradowy, po przeciwnej stronie Wisły węzeł, jakoś przedrzeć się przez BC (południowa część, poza MPK) i dalej na wschód do S17. Od S17 na wschód autostrada kierowałaby się na północny wschód, by w okolicach Kałuszyna lub Siedlec połączyć się z A2. Wydaje mi się, że najlepiej byłoby przeciąć Bagno Całowanie między DW 805 a DW 739, na północ o ok. 1 km od lotniska Sobienie Królewskie i wyznaczyć nowe obszary chronione. Na północy przebijamy się przez Dolinę Świdra, MPK, łatwo o kolizję z Chojnowskim Parkiem Krajobrazowym po przeciwnej stronie Wisły. Wydaje mi się, że wariant z węzłami pod Czerskiem i Radwankowem jest najlepszy i kompromisowy. Może ominąć wszystkie PK, a jedynie przetnie naruszony przez lotnisko południowy fragment BC. Taka autostrada posłużyłaby też jako skrót z Poznania do Lublina i ominęłaby dużo sadów grójeckich i mad wiślanych - do wywiezienia byłyby jedynie te pod Czerskiem. Nie trzeba byłoby budować dwujezdniowych DK 79 i DW 801 do węzłów z A2, która przecięłaby rejony rolnicze. Obok Góry Kalwarii może skończyć się dwujezdniowa 79, a przy stacji benzynowej pod Radwankowem 801. Jeszcze krótszy byłby wariant przez MPK, Świder i ChPK. Właśnie taki chyba był naszkicowany w KPZK.

    OdpowiedzUsuń
  3. DK 50 jeżdżę bardzo często. Droga mimo remontów od lat nie nadaje się do takiego ruchu z uwagi na to że nadal przechodzi przez wioski. Dodatkowo ronda w Górze Kalwarii i Kołbieli szczególnie w piątek po południu to masakra. Po ostatnich informacjach w mediach różowo plany DK50 się nie zapowiadają :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Skrzyżowanie DK 50 i 79 w Górze Kalwarii zostanie przebudowane wraz z obwodnicą miasta. Wycinka drzew już rozpoczęta, później archeolodzy i jazda. Podobno jeszcze zatęsknimy za tym co jest teraz. Czy to poprawi sytuację na rondzie w GK? Trudno powiedzieć. Jest nadzieja, że samochody jadące na Warkę i Grójec nie będą stały w mieście tylko śmigną obwodnicą. Problemem jednak pozostaje nieszczęsny most na Wiśle. Ten pozostanie jednopasmowy i to będzie wąskie gardło całego sytemu. Korki do ronda potrafią mieć kilka km długości. Trudno uwierzyć, że to się uda rozładować tylko poprzez zmianę organizacji ruchu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Praca na budowie Gdynia. Zachęcam do kliknięcia i przejścia na witrynę STRABAG, szczególnie, kiedy ktoś poszukuje dobrze płatnej pracy.

    OdpowiedzUsuń